perjantai 25. huhtikuuta 2014

Selkäreeniä kovassa seurassa

En olekaan tajunnut kuinka väärin olen selkää aiemmin reenannut. Isoilla painoilla päin persetta, jos näin suoraan sanotaan. Kantapään kautta oppii ja alhaaltahan se "pieni" ponnistaa kohti isojen ja vahvojen reenaajien joukkoon. Olen aiemmin sanonut, etten saa selkäreeniä tuntumaan. Onko se yllätys kun tekee liikkeet väärin?
Ohjatussa selkäreenissä sain paljon palautetta vääristä tekniikoista ja siitä, että suoritin liikkeen ilman sen kummempaa miettimistä supistusta tai tuntumaa kohdelihaksessa. Tästäkin syystä on hyvä ottaa ohjattuja reenejä aina säännöllisin väliajoin.

Menin salille jo hyvissä ajoin lämmittelemään. Mulla on lähes vakiona, että veivaan hetken crossarilla, sit lämmittelen olkapäät ja lämmitän selkää. Tällä kertaa selän lämmittelynä meni leuat kuminauhalla ja ylätaljaa pienellä painolla ja usealla toistolla.

Päästiin aloittamaan. Ensin vuorossa oli liikepari, jossa nostettiin yhdellä kädellä tanko lattiasta ja vedettiin kättä kohti kylkeä selkä kumarassa. Tämän parina oli ylätalja yhdellä kädellä niin, että istuin penkissä poikittain. Hirveän vaikea selittää. Joka tapauksessa liikkeet olivat oikein onnistuneet ja tuntuma oli hyvä.
Näiden jälkeen ylätaljaa leveällä ja kapealla otteella sekä alataljaa muutaman sekunnin pysäytyksillä.




Loppua kohden alkaa ilmeetkin muuttua tuskaisemmiksi. Reeni oli tosi hyvä ja vieläkin selkäfileissä tuntuu mukava polte.

Reeni oli kyllä hyvä opetus siitä, että miten tärkeää on tehdä asiat oikein. Mä olen vähän itsepäinen persoona ja mun ohjaajan pitää omistaa tietynlainen auktoriteetti, muuten hommasta ei tule mitään. Kunnioitan ja arvostan suuresti ohjaajiani ja heiltä saamani neuvot otan vastaan kuunnellen suu supussa, enkä kyseenalaista heidän ammattitaitoaan tai näkemyksiään.

Voittajan on helppo hymyillä toisen vierellä:). Kiitos reenistä.

Huomenna paljastan tämän päiväisen jalkajumpan salat runsaiden kuvien kera. Kovan poltteen aikaan saama reeni oman valmentajan kanssa ja kerron myös sen miksei hän suostunut yhteiskuvaan mun kanssa:D. Jäämme siis odottelemaan raporttia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti