torstai 28. elokuuta 2014

Ootko sä tosi vahva?

Kävin tänään asioimassa eräässä paikallisessa liikkeessä. Oman vuoroni tullessa henkilökunnan edustaja tervehti mua iloisesti ja kysyi, että "oletko sä nyt tosi vahva? Kyseinen naishenkilö oli ilmeisesti joskus eksynyt jostain käsittämättömästä syystä lukemaan blogiani. Hän on ennestään mulle tuttu Reiki  kurssilta ja naamakirjasta, joten uskon, että kysymyksen asetteluun liittyy pienoista sarkasmia :D.

Asia jäi oikein vaivaamaan. Olenko mä tosi vahva? Mikä määrittelee vahvan? Mihin mä vertaan itseäni? Millä mittareilla vahvaa mitataan? Milloin on rittävän vahva? Nyt siis puhutaan fyysisestä voimasta, ei henkimaailman jutuista.

Mulla ei ole mitään tietoa siitä, että kuinka paljon muut naiset lataavat rautaa kyykkytankoon tai kuinka monta 25 kilon kiekkoa he laittavat jalkaprässiin, en ole koskaan katsonut millä painoilla naiset omalla salillani penkkaavat. Joten voinko mä verrata itseäni muihin? Mä teen sellaisilla painoilla, jotka ovat mulle hyvät.


Tässä kuvassa teen kulmasoutua (taijoitain) viiden kilon painolla, josta otettiin puolet pois viimeisissä toistoissa, olenko tosi vahva? *Nauran täällä kyyneleet silmissä*

Tässä kuvassa mä kyykkään 80 kiloa niskassa, olenko mä tosi vahva? Omaan hanuriin tuo liike ja paino- määrä uppos ihan kivasti.






 
Eilisessä hanuri/ takareisireenissä tein 30 toistoa 280 kilolla prässissä. Sarja hipoi hyvin läheltä omaa ennätystäni. Joko mä nyt olen tosi vahva? Tuo sarja onnistui vain sillä, että kuntosalini söpönen omistaja tarjosi apuaan ja karjui korvaani komentaen lisätoistoja toistojen perään.Tiedättekö tunteen, kun mikään ei riitä?

Tämä kommentti vain siksi, että tsemppi ja kannustus lisää reenitehoja huomattavasti. Suosittelen ottamaan ohjattuja reenejä aina säännöllisin väliajoin. Mulle ja Virvelle on tulossa ohjattua tissireeniä huomenna...


Alla olevassa kuvassa teen toistoja 25 kilolla. Olenko mä vahva? Silloin tuo 25 kiloa tuntui tosi raskaalle ja olo oli sarjan jälkeen kuin Olympiavoittajalla.


Tuskin mä koskaan nostan penkistä Pajulahden tavoin reilu 100 kiloa tai vetäise maasta 190 kiloa kuten Kati Luoto. Jos näihin tyttöihin pitäisi itseäni verrata niin en todellakaan ole vahva.

Oli asia niin tai näin niin pääasia ovat tuntuma, hyvä olo ja päämäärien tavottelu. Tässä kohtaa tunnen aina piston sydämessäni sillä vastaukseni on aina "en tiedä", kun coutsi kysyy tavoitteistani. Ehkä mun päätavoite on unettomuuden voittaminen ja sivutavoitteena lihasmassan kasvatus?!

POPEYE, OLIVE AND HAM GRAVY. WWW.WEBLO.COM.



2 kommenttia:

  1. Vahva ylittää itsensä, yrittää kaikkensa ja voittaa entisen minän. Se jaksaa, kun muut luovuttaa. Olet sä huikeen vahva :) Mäkin oon, juoksen lujaa ja kauan vaikken saa hievahtamaankaan sun painoja :D Kati

    VastaaPoista
  2. no joo.. monelta jäis kyllä oma paino penkkaamatta ja mitä painavampi sen vaikeampi. Mutta on niitä vahvempiakin. Mutta ainakin suhteellisen vahva ;)

    VastaaPoista