tiistai 4. maaliskuuta 2014

Ravintopostaus

Näin lepopäivän= nälkäpäivän kunniaksi ravintopostaus.
Fitness harrastuksen tärkein asia on oikeanlainen ravitsemus. Ravinnon on oltava puhdasta, ravinteikasta, lihasten kasvuun sopivaa, maistuvaa, hyvin sulavaa ja treenirytmiin sovitettua.
Minulla on kelpo tilanne, sillä valmentajani suunnittelee mitä mä syön, milloin mä syön, kuinka paljon mä syön, mitä mä treenaan, miten mä reenaan ja kuinka usein. Simppeliä. Mullehan ei jää muuta kuin ohjeiden toteutus.
Toisinaan ruokaa jää lautaselle, koska ei yksinkertaisesti jaksa syödä ja toisinaa (kuten nyt) nälkä on kova. Treenipäivinä evästä on yllinkyllin, mutta lepopäivien polttoaine on vähissä. Tosin moni on sanonut mulle, että mulla on lepopäivinäkin reippaasti sapuskaa. Mutta onhan siinä lähes 800kcal vissi ero!!

Ravintoni koostuu puhtaista, raikkaista ja ravintorikkaista elintarvikkeista. Syön paljon munia, riisiä, jauhelihaa, broileria, salaattia, ananasta, riisikakkuja ja banaaneja. Toisinaan myös pähkinöitä ja salaatin joukossa viinirypäleitä, kiiwiä ym. hedelmiä maun vuoksi.
Janoon juon vettä ja himoon kahvia. Noudatan viljatonta ja maidotonta ruokavaliota. Musta kahvikin menee alas, tosin pahaa se on.

Kuten kaikki kehonsa rakentajat, niin myös minä, käytän lisäravinteita ja vitamiineja. Käytän pääasiassa Mannisen ja Myproteinin tuotteita ( http://www.manninen.info/ http://www.myprotein.com/home.dept ) Aamuisin päivä alkaa Omega3, maitohappobakteerilla, c-  d- ja monivitamiinilla. Reenijuomani koostuu parista eri tuotteesta ja palautusjuomaan sekoitan viittä eri ainesta.

Kuvassa Mannisen EAA+hedelmäpunssi. Ihan ok makuinen, vaikkakin erittäin makea. Hieman liian makea mun makuuni. Tykkään enemmän sitruunan makuisesta. Tätä tuotetta voi käyttää esim. reenijuomana.
Mannisen Osmopure, hiilihydraattijauhe. Voidaan käyttää ennen reeniä, reenin aikana tai välittömästi reenin jälkeen. Maultaan suht neutraali.
Jälleen Mannista, Hydroiso, proteiinijauhe mansikka. Tuotetta käytetään mm. välipaloina, palautusjuomassa ja proteiinilisänä aterioilla. Kyseinen mansikka on hyvänmakuinen, mieto ja sekoittuu hyvin nesteen joukkoon. Oma suosikkini on sama tuote, mutta banaanin makuinen. Parhaan makuistahan tämä olisi maidon kanssa, tosin imeytyvyys voi olla silloin heikompaa?
Alla on yhteenveto aminohapoista ja vitamiineista. Kreatiniini, glutamiini, leusiini, kalium, c-ja d-vit, omega3, magnesium.
Minun lempikahvini, Juhla Mokka tumma paahto.
Riisi on riisi, mutta silti riisi on parasta.
Tuoretta ananasta ei voita juuri mikään. Se on hyvää sellaisenaan, salaatissa, grillattuna ja paistettuna. Nams.

Munia tässä taloudessa kuluu. Minä syön 4 ja muu perhe n. 5 munaa päivässä. Erittäin hyvä rasvan ja proteiinin lähde ja verisuonet tykkää:). Jauhelihan valitsen rasvapitoisuuden ja maun mukaan eli naudan 10%.
Rasvan tärkeyttä ei voi koskaan korostaa liikaa. Eihän autokaan toimi ilman öljyä. Tyhmimmän virheen, jonka laihduttaja helposti tekee, on jättää rasvat pois. Ihminen tarvitsee hyviä rasvoja. Mielestäni parhaita rasvanlähteitä kananmunien lisäksi ovat oliiviöljy ja kookosrasva. Kookosrasvassa paistettu munakas on ihan parasta. Ja oliiviöljystä itse tehty salaatinkastike maistuu taivaalliselle.


Minun lempiateriani, broileria, riisiä ja salaattia. 

Ja kun oikein reippaasti kuntoilee ja syö annettujen ohjeiden mukaan, voi joutua vaatekauppaan:D



Tähän on hyvä päättää tämä tarina, Bon apetito! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti