keskiviikko 8. lokakuuta 2014

Unijuttuja

Olen päättänyt saada itseni kuntoon. Se mitä tuohon vahvaan lauseeseen sisältyy onkin pitkäkestoisempi rallastus, eikä sen selvittämiseen riitä yksi bloggaus, joten lähden liikkeelle siitä suurimmasta eli nukkumisesta. Mä olen kärsinyt unettomuudesta kohta kolme vuotta, kokeillut erilaisia lääkärin määräämiä lääkkeitä, melatoniinia ja ruokavalioita. Enkä mistään noista ole kokenut saavani loppuelämän apua. Kemialla unen saa aikaiseksi, mutta kukapa haluaa elää lääkkeillä elämänsä loppuun ja hankkia yhä kasvavaa toleranssia itselleen? Koska niinhän siinä tulee loppujen lopuksi käymään, että nyt lääkeannos on pienen pieni, mutta parin vuoden päästä se on jo kaksinkertainen ja 10 vuoden päästä viisinkertainen, eikö niin? Kroppa tottuu pikkuhiljaa kaikkeen, kun sattuu, siihenkin tottuu. Mä kuten moni muukin haluan elää elämäni terveellisesti, mahdollisimman lääkkeettömästi ja onnellisesti.

Timo Kettunen haki pari kuukautta sitten vapaaehtoisia unettomuudesta kärsiviä ihmisiä unitutkimukseen. Kokeellisessa tutkimuksessa pyritään hoitamaan unihäiriöisiä aivokemioihin kohdistuvan ruokavalion ja ravintolisien avulla. Tutkimus lähti käyntiin vastaamalla ensimmäisiin tutkimuskysymyksiin ja kertomalla omasta unettomuustaustasta sekä perehtymällä tutkijan kirjoittamiin artikkeleihin unettomuudesta. 

Seuraavassa vaiheessa tutkija lähetti useamman sivun mittaisen kyselylomakkeen, joihin tuli vastata joko totta tai tarua. Kysymykset olivat englanniksi. Tutkimuksessa selvitettiin sitä, että voiko minun unettomuuteni taustalla olla aivojen välittäjäaineiden puutosta. 
Sain tulokset ja niistä selvisi, että saatan kärsiä Serotoniinin vajauksesta, jota lähdetään nyt korjaamaan luonnollisin keinoin lisäravintein ja ruokavaliomuutoksella. Lisäravinteiden hankkiminen oli aivan helppo homma ja oikeat tuotteet löytyivät kotikunnasta. Ruokavalio taas vaatiikin enemmän aikaa ja pohdintaa. Toisaalta Kettusen laatima ruokavalio tukee painonpudotusprojektianikin. Mulla on tänään reffit koutsin kanssa ja uskon, että saamme mukavan ruokavaliokokeilun käyntiin jo lähipäivinä... 

Lisää unijuttuja myöhemmin. 

Kaikkea hyvää, parasta mahdollista:) 

Tekstin ensimmäinen lause, "Olen päättänyt saada itseni kuntoon", kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa. Täytyy sanoa, että duunia on tehty. Ja matka jatkuu. 
 
Alla olevan kuvan olen nimennyt "HYI OLKOON". Tuo oikean puoleinen kuva otettu 2013 huhtikuussa Egyptin matkalta ja vasen syyskuussa 2014.  Ihan kuulkaa vetää hiljaiseksi, mulla ei ole muuta sanottavaa kuin hyi helvata!!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti