keskiviikko 22. lokakuuta 2014

Mitä onni on?

Mä olen tuntenut itseni viime aikoina kovin onnekkaaksi. Mulle on tapahtunut kivoja juttuja, mä olen onnistunut monessa jutussa, elämääni on tullut uusia huipputyyppejä ja olen tuntenut itseni tärkeäksi. Toivottavasti olen tuonut iloa ja onnellisuuden tunnettu muillekin ihmisille.

Paneudutaampa hieman syvällisemmin aiheeseen.
Mitä onni on? Onnea on monenlaista, onnen tunteen kokeminen on jokaiselle subjektiivinen asia, mikä tekee mut onnelliseksi voi olla toisen mielestä ihan höpöhöpöä. Ihmisen mieli on kovin kummallinen systeemi, kotoa me opimme monenlaisia tärkeitä tietoja ja taitoja, mutta tunnetta on vaikea lähes mahdoton oppia. Tunne vaan on. Toisille tunteista puhuminen käy aivan luonnostaan ja he saattavat käyttää puhumista eräänlaisena selviytymiskeinona, toisille taas omien asioiden puhuminen on todella ahdistavaa, vaikeaa jopa vastenmielistä.

Mä kuulun siihen ryhmään joka puhuu (ja pussaa). Mulle puhuminen on ollut aina täysin luonnollista ja uskon, että tämän lahjan tai kirouksen takia olen selvinnyt elämässä näin hyvin. Mulle onni on avoin suhde läheisiin ihmisiin, että mä voin kertoa tunteistani, iloista ja suruista juuri niin kuin ne ovat. Tosin joskus mä olen saanut kuulla, että tietynlainen suodatinkin voisi olla ihan paikallaan... Niin tai näin jos puhuminen tekee mut onnelliseksi niin sit mä puhun.

Kävin eilen ja tänään hyvän keskustelun erään tummatukkaisen daamin kanssa. Kerroin tulevaisuuden ajatuksistani ja siitä miten onnekas olen ja minkälaisia tunteita olen läpikäynyt viimeisen viikon aikana. Asiat joita olen pohtinut jo lähes kahden vuoden ajan, alkavat vihdoin kuroutua yhteen ja tunnen itseni riittävän vahvaksi tekemään suuria päätöksiä elämässäni. Onnea on itsensä löytäminen ja itsekkäät päätökset. Onnea on ihminen tiskin toisella puolella.

Onni on asua Suomessa ja nauttia jokaisesta ihanasta vuodenajasta. Onnea on ihana, rakastava ja kannustava perhe. Onnea on jokainen aamu, johon saa herätä. Onnea on yhteiset makkaranpaistoretket. Onnea on häntäänsä ilosta huiskuttavat pikkukoirat. Onnea on pakahtua kyyneliin pienen tyttölapsen halatessa. Onnea on iloiset ja hyväntahtoiset ihmiset. Onnea on terveys. Onnea on leveä hymy. Onnea on oivaltaa olevansa onnellinen.


Kiitos kaikille, jotka koette, että olette olleet osallisina mun onnellisuuden tunteelle. Kiitos kaikille niille, jotka eivät edes tiedä olevansa niin ihania, että tekevät mut onnelliseksi. Kiitos, sä olet tärkeä <3

Kaikkea hyvää, parasta mahdollista.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti