perjantai 30. tammikuuta 2015

Johan on testit

Nonnii, johan lähti ensimmäinen koulutehtävä rytinällä käyntiin.
Kyseessä siis ryhmän ohjaus. Nimesin projektin "Kesäksi kuntoon ryhmä".
Olen todella innoissani projektista ja olen niin tiedonjanoinen ja haluan jakaa sitä vähäistä tietoa mitä mulla on liikunnasta ja ravinnosta. Ryhmäkin tuntuu hyvin kiinnostuneelta ja motivoituneelta.

Projekti lähti käyntiin kuntotesteillä, In-Bodymittauksella ja tietty valokuvauksella.
Kuntoa testattiin kyykyin, punnerruksin, selkäliikkein, vatsarutistuksin ja burpee liikkein. Pakkohan se oli itsekin testata omaa kuntoa. Meillä oli minuutti aikaa tehdä niin monta liikettä kun kerkesi.
Omat tulokset, suluissa kiitettävän arvosanan määrä mun ikäisellä:

- Kyykky 50 (45)
- Punnerrus 47 (28)
- Vatsat 26 (34)
- Selkä 58 (41)
- Burpee 17

Burpeesta en osaa sanoa, että mikä on hyvä tulos. Mutta voin kertoa, että kyllä tuo 17 sai hien pintaan ja sykkeen nousemaan 180 tasolle... 
Noi vatsat vähän jäi kaivelemaan, mutta olen vasta oppinut ylösnousutekniikan, joten ei muuta kuin harjoittelemaan.En ole koskaan osannut tehdä perus vatsarutistuksia, mun selkä ei mene sillee pyöräksi vaan se mäjähtää lankkuna lattiaan alastulovaiheessa eikä tunnu kivalle. Ehkä se(kin) tästä.

Suunnittelin jokaiselle "Kesäksi kuntoon ryhmäläiselle" yksilöllisen ruokaohjelman ja liikuntaohjelmat valmistunee viikonlopun aikana. Tarkoituksena on käydä yhdessä ryhmänä liikkumassa ja opettelemassa erilaisia liikuntamuotoja. Nyt aluksi ajattelin keskittyä kuntosaliin, koska lihasten voimistaminen on jokaisen ryhmäläiseni tärkein juttu. Katsotaan myöhemmin, josko vaikka salama iskis ja mä löytäisin itseni tanssitunnilta, jep jep. Tuli tanssimisesta mieleen, viimeksi kun olen tanssinut 11 vuotta sitten mun sukkahousut (tai mitkä lie) olivat vyötäröön asti ratkenneet kun herrat talloivat kilpaa mun jalkoja. Ja miehet muka vie, pah sanon minä!

Kylläpäs meni aiheen viereen... Ensi viikolla pannaan daamit tutisemaan volyymijalkajumpan kunniaksi :D
Mukavaa jumppaa siis tiedossa, ME LIKE :)

Toinen koulutehtävä eli yksilöllinen liikunnan ohjaus alkanee helmi- maaliskuun aikana. Kiitos kaikille kiinnostuneille. Ilokseni sain lukea valtavan määrän hienoja elämäntarinoita ja perusteluja ohjauksen tarpeellisuudesta. KIITOS :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti