sunnuntai 25. tammikuuta 2015

Monipuolisesti liikuntaa

Niinhän se on, että liikuntaa kannattaa harrastaa monipuolisesti. Jotenkin senkin asian tajuaa tässä iän karttuessa. Ei vanhan kroppa kestä pelkkää raudan takomista, pitää olla tasasykkeistä aerobista, liikkuvuusharjoittelua, maksimisykkeellä rehaamista, kehonhuoltoa, kehonhallintaharjoittelua, voimaharjoittelua ja mielen ravintoa. Olen kiitollinen, että voin tehdä tuota kaikkea. Liikunta ei ole enää pakkopullaa, mä teen sitä koska mä nautin siitä ja siitä olotilasta minkä mä saan liikuntasuorituksen jälkeen.
Koulun aloittaminen tuli kyllä hyvään saumaan. Olen todella innokas oppimaan uutta (paitsi Zumbaa). Motivaation ollessa kohdillaan uskoisin, että jopa Zumba menis... No kassellaan.

Olen koko, äärettömän pitkän, kuntosalihistoriani ajan pitänyt CrossFit tyyppistä harjoittelua aivan naurettavana kuntopiirinä, jota vain heikot harrastaa ja vahvat nostaa rautaa. Joudun perumaan ikävät ajatukseni ja toteamaan, että kuntopiiri eiku siis CrossFitti on oikein tehokasta, mukaansatempaavaa, koukuttavaa ja äärettömän monipuolista treeniä. Hatunnosto tosi harrastajille.

Kuntosalini yksi ohjaaja järjesti meille niin, että pääsemme kerran kuukaudessa Rauman CrossFit salille reenaamaan ohjatusti. Eka kerta oli tammikuussa, huhuh kyllä pullukkaa vietiin.
Kehon omalla painolla reenaamista oli tarjolla tänään Köyliössä. Punnerruksia kuulilla, renkailla, laatikon päältä, sisilisko punnerruksia, sammakko seisontaa tai mitä lie, vatsalihaksia, leuan vetoa ja roikkumista. Ja taas pullukkaa vietiin :D. 


 Pakara-takareisi, lonkankoukistaja venytyksiä reenin päälle.
Mielen hoitoa. Nautinnollinen päivä hyvässä seurassa joogassa, suolahuoneessa, hieronnassa ja hyvän ruuan ääressä. Suolahuoneen kerrotaan puhdistavan keuhkoja, auttavan astmaatikkoja ja ihollekin tekee kuulemma hyvää.  Mukava suolan maku suussa.

Vähän voimailua, joka siis jokatapauksessa se mun juttu.







Eerikkilässä opeteltiin ampumaan jousipyssyllä.

Ja vähän hömpämpömppää ja rakkauspakkaus Miinamuru <3












Ei kommentteja:

Lähetä kommentti